1 Ağustos 2017

Kitap Alıntıları



Çevremde, dayanacak sağlam bir şey; beni düşüncelerimden koruyacak bir sığınak aradım. 
Böyle bir şey yoktu.


Bulantı, Jean-Paul Sartre (Sayfa 98)



Ötekiler uyuyordu. Ötekiler bilmiyordu.


Bir Aşk, Dino Buzzati (Sayfa 113 - Can Yayınları)



Yalnızlık, uğultulu bir kalabalıktır.


Aşka Deva, Tolga Akpınar (Sayfa 7)


"Sanki tüm hayatım boyunca,
Yanlış melodiyle dans etmiş gibiyim...


"Frida Kahlo, Rauda Jamis


Gerçi isteğin eline kalmış bir yaşam çoğu zaman deli zırvasından başka bir şey değildir, ama unutmayalım, gene de yaşamdır, kare kökü almak değil.


Yeraltından Notlar, Dostoyevski (Sayfa 14)



Konuşmamızdaki en can acıtan şey tabii ki kelimeler değil, kelimelerin altında yatanlardı, duygudan yoksun olmalarıydı.


Milena'ya Mektuplar, Franz Kafka (Sayfa 89)





Acı içindeki birini kim kıskanır, kim ona düşmanlık besler?Ama mutlu birini?


Ruh Eczanesi, Osho (undefined)



Belki mucizelere inanmak hasta ruhların en iyi ilacıdır, ama mucizelere kanmak kimi zaman ölümcül bir hastalıktır.


"Beş Sevim Apartmanı - Rüya Tabirli Cinperi Yalanları, Mine Söğüt (Sayfa 115 - Yapı Kredi Yayınları)



"Karanlık diye bir şey yoktur. Sadece aydınlığın dışarıda olduğunu sananlar vardır.


"Kapalı Gişe Karanlık, Serkan Özel



İnsanlar kendilerini birbirlerinin gözlerinde gördüklerinde tanışırlardı.


Pi, Akilah Azra Kohen


Neyse ki insan tokatlara bile alışıyordu. Neyse ki mi, ne yazık ki mi? Bu bir çöküşün belirtisi değil miydi?


Bir Aşk, Dino Buzzati (Sayfa 198 - Can Yayınları)



Yüzünde bir gülümseme vardı. Bu, umutsuzluktan doğan, zavallı, kederli, zayıf bir gülümseyişti.


Suç ve Ceza, Dostoyevski (Sayfa 607)


"Sana ihtiyacım yok ki benim! İnsan yalnız da mutsuz olabilir çünkü.


"Kürk Mantolu Madonna, Sabahattin Ali


"Tuhaf, dedi, insan sürekli yan yana olunca bazı şeyleri farketmiyor, ya da birdenbire farkediyor.


"Gün Olur Asra Bedel, Cengiz Aytmatov (Sayfa 375 - Ötüken)
27aralık2017 



"Ama anlamanız gerek !" Bir kadın hele acısı varsa,müziği anlamamazlik edemez !"
Ana, Maksim Gorki (Sayfa 206 )


Çünkü, gördüğüm şeylerin boyundayım ben,
Kendi boyumda değil.
Huzursuzluğun Kitabı, Fernando Pessoa (Sayfa 77 )

Hissediyorum ki zihninde fikirler, sonbaharın hasta sinekleri gibi zahmetle kımıldanıyordu...
Bize Göre, Ahmet Haşim
Kibir, atılan bir demirin insanda en kolay tutunabildiği zemindir.
Peter Schlemihl'in Olağanüstü Öyküsü, Adelbert Von Chamisso (Sayfa 32 - Aylak Adam Kültür Sanat Yayıncılık, Çevr: Etem Levent Bakaç)

Keşke gerçek hayatta da temize çekme şansımız olsa...
Oysa Herkes Kendisiyle Meşgul, Murat Gülsoy (Sayfa 17)
Bir kitap bizi alıp diğer kitapların üzerine çıkarmıyorsa o kitabın neresi iyidir?
Nietzsche Ağladığında, Irvin D. Yalom
'Haklı mıyım, değil miyim, bilmiyorum... Her şeyi biliyor ve hiçbir şey bilmiyorum'
Frida Kahlo, Rauda Jamis (Sayfa 226 - Everest yayınevi)

Bir bilsem, unutmak bu lisanda kaç hecedir?..
Nar Ağacı, Nazan Bekiroğlu
Zincirlere vurulmuş bir kişiye ne gibi bir yarar sağlayabilir ki bir çift kanat? Kişi yalnızca daha korkunç bir çaresizliğin içine düşer.
Peter Schlemihl'in Olağanüstü Öyküsü, Adelbert Von Chamisso (Sayfa 28 - Aylak Adam Kültür Sanat Yayıncılık, Çevr: Etem Levent Bakaç)


Elimdeki kitabı sımsıkı tutuyor, içindeki karakterleri yere dökmekten korkuyordum.
Uzakların Şarkısı, Kaan Murat Yanık (Sayfa 10)
Sevilen bir kadın, bir erkeğin bütün acılarını dindirebilirdi.
Nar Ağacı, Nazan Bekiroğlu

Hayat, ben ve diğerleri arasında gerilmiş bir iptir ve ben bu ipte yürümeyi pek beceremem.
Uzakların Şarkısı, Kaan Murat Yanık (Sayfa 10)
Karşındaki bir şeye inanmışsa bunu tartışmanın anlamı yoktu.
Poirot'nun İlk Davaları, Agatha Christie (Sayfa 264)



30Aralık2017




Kapıya uzun uzun baktım , en az benim kadar eskiydi.

Yeraltından Notlar, Dostoyevski




Dudaklar ölür, ama sözler yaşar, ve sağ kalanların yüreğinde sonsuza dek yaşayacaktır da!
Ana, Maksim Gorki (Sayfa 230 - Oda Yayınları)


Dünya boşa mi dönüyor,
Başa mı?
Anlayamadım gitti!
Öyle Küçük Şeyler, Haydar Ergülen (Sayfa 53 - Kırmızı Kedi)


Acımak küçümsemektir. Ben kendime acırım. Başkası bana acımasın.
OT Dergi Sayı: 60, Kolektif

Zaten kaybetmeyi öğrenmekten başka neydi ki yaşam?
Kukla, Ahmet Ümit


Gördüğümü görecekler diye ödüm geriliyor.
Dokuza Kadar On, Özdemir Asaf (YKY)

Hıçkırarak ağlayan bir kadının gözyaşları, ağlatan adamın başına geleceklerinin altına atılacak imzadır.

Charles Bukowski
Papatya Kokulu Hikayeler, Ender Haluk Derince

Bir ekmek kadar aziz fikirler böyle pişti:
Noel ağaçları ve manolyalar kahrolsun...
Monna Rosa, Sezai Karakoç (Sayfa 40 - Ve Monna Rosa, Diriliş Yayınları)


"...Bence insanların birbirini tanımaları için en iyi zaman ayrılmalarına yakın zamandır..."
Karamazov Kardeşler, Dostoyevski (Sayfa 247 - Adam Yayıncılık Cilt 1)





Çünkü bilindiği gibi yeryüzünde hiçbir şey insan ruhuna hiçlik kadar baskı yapmaz.
Satranç, Stefan Zweig


son güncelleme : 18Şubat2018

1 yorum: